5 viktige aspekter for avtale om renhold
Vi har samlet fem aspekter som er viktige å ta i betraktning når du skal inngå en avtale for renhold på ditt næringslokale eller kontor.
1. Erfaring og referanser
Ta deg tid til å kontrollere at renholdsbedriften du nå vurderer har relevant erfaring, og om de ikke har det - at de har kompetansen og fleksibiliteten til å tilpasse sine løsninger på en god måte. En solid kundebase er ofte tegn på en pålitelig tjeneste.
2. Skreddersøm, fleksibilitet og proaktivitet
Hver bedrift er ulik, og har unike behov. Derfor er det viktig å velge noen som kan skreddersy løsningen til dine lokaler og forutsetninger. I tillegg til det, er det alltid fordelaktig med noen som jobber proaktivt. Kanskje er det er noen områder som trenger tettere oppfølging enn andre, og det er en fordel at renholderen er fremoverlent og proaktiv slik at tjenesten hele tiden tilpasses ditt beho, selv når det oppstår endringer. Vi opererer med velprøvde og dokumenterte prosesser, men vet at det ikke nødvendigvis er noen “one-size-fits-all”. Derfor er vi stolte av å kunne tilby effektivitet og kvalitet, pakket inn i en fleksibel og dynamisk løsning, som sørger for at jobben alltid blir gjort skikkelig - uten at det krever noe ekstra av deg.
3. Miljømessig- og sosial bærekraft
Miljøet krever at noen tar ansvar. Det trenger ikke være revolusjonerende tiltak, men alle kan gjøre litt. Se derfor etter aktører som har tydelig uttalte miljømessige fordeler. Dette kan for eksempel innebære logistikk, bil-bruk eller bruk av miljøvennlige vaskemiddler. Et annet aspekt i bærekraftsdiskusjonen er menneskene. Sørg for å være sikker på at du velger en aktør som tar sosial bærekraft på alvor. Som jobber for rettferdige arbeidsforhold og som skaper trygge arbeidsplasser.
4. Kompetanse
Kvaliteten i renholdet er direkte knyttet til de som utfører tjenesten. Når du vurderer hvem som skal gjøre rent hos deg, bør du stille spørsmål om opplæring, sertifisering og kompetanseheving. Dette er noe som burde tas på alvor i alle bransjer, og likeså renholdsbransjen.
5. Kvalitetskontroll og oppfølging
Samarbeidet mellom renholdsbyrå og bedrift handler ikke bare om å få på plass avtalen som passer der og da, men også en langsiktig forpliktelse til kvalitet og pålitelighet. Spør hvordan renholdsbyrået håndterer kvalitetskontroll og oppfølging av bedriften. Du har ulike behov for oppfølging enn andre bedrifter, men ønsket om å følge deg opp burde være tilstede, og proaktiviteten i å hele tiden levere tilpassede tjenester burde være tilstede.
Dersom du husker på disse punktene, er du godt rustet til å velge det rette renholdsbyrået for din bedrift. Vi er her for å tilby skreddersydde tjenester av høy kvalitet, støttet av vårt engasjement, dyktige personale og systematiske kvalitetskontroll. Renhold trenger ikke være slik at det alltid har vært - vi er her for å utfordre det etablerte, og det gjør vi ved å være partner med våre kunder, for ingen kjenner behovet bedre. Så ønsker du et skreddersydd tilbud, hvor du bare vet at renholdet er tatt hånd om, og hvor du bare vet at det gjøres etter beste praksis både for miljø og menneskene? Da kan du kontakte oss her!